torsdag 4. april 2013

Cookies & cream blondie

En av mine mange flotte kusiner fylte 18 år idag, og i den forbindelse ville jeg bake nok en kake. Får aldri nok av kakebaking, og melder meg gladelig frivillig dersom sjansen byr seg. Siden jeg ikke har med meg oppskriftsbøkene mine på påskeferie ble nettet løsningen. Søkte inspirasjon på en av mine favorittblogger når det gjelder herlige bakverk, nemlig Passion for Baking. Sjekk ut bloggen her! Fant som alltid en oppskrift på blondies med en spennende vri, en oppskrift som var kjapp å lage og enkel å følge. Så finn fram kokkeleringsutstyret og hiv deg i bakingen du også!

Cookies & cream blondie

200 g smør, romtemperert
175 g brunt sukker
2 egg
1 ts vaniljeessens
250 g mel
1 ts bakepulver
200 g hvit sjokolade, grovhakket
125 g kremost naturell
150 g oreokjeks, den hvite kremen i midten fjernes

1. Forvarm ovnen til 180 grader.

2. Pisk smør og brunt sukker til det er luftig, og tilsett deretter eggene ett om gangen mens det piskes.

3. Deretter tilsettes mel, bakepulver og hvit sjokolade. Dette blandes godt til en tykk røre, det lureste er å bruke en slikkepott.

4. Bre halvparten av røren i en smurt og babepapirkledd form, 20x30 cm.


5. Fordel deretter kremosten og oreokjeksene oppå røren.


6. Deretter bres resten av røren over kremosten og oreokjeksene, og kaken stekes midt i ovnen i 25-30 minutter.


7. La kaken avkjøles helt før du tar den ut av formen og skjærer den i passe store biter, ca. 12 stykker.


Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar